Grateng och rygg träning

0kommentarer

Dagens träning- rygg och mage

 Blev min favorit övning, CHINS med Julie, bästa tränings partnern!!!

 

Efter 45, inte helt så effektiva men tunga minuter  (blir lätt så när man har så massa att skratta åt och prata om) så körde vi mage, blev inte helt mag-övningarna som jag egentligen skall köra, men tungt var det. Alltid lika kul att få inspiration till övningar som jag kan köra själv men inte minst använda mig utav i jobbet. Måste erkänna att jag suger på magövningar, men nu kan jag några fler ;)

Efter det så lämnade Julie mig och jag körde resten utav mitt rygg pass:

Rygghev

Marklyft

Nedtrekk

Roing

 

Hade mirakulöst nog massa energi kvar så avslutade med 15min intervaller på löpbandet.

Väldigt nöjd med dagens insats och jag har inte längre dåligt samvete för den dåliga insatsen igår.

Dagens middag- Fisk och vitkålsgrateng

400gram torsk

400gram vitkål

6st ägg vitor

2st hela ägg

2dl lätt mjölk

Senap

 

Koka torsken i 5min, fin hacka vitkålen, lägg allt i en ugnsform och häll över äggsåsen.

Ha i ugnen på 200grader i ca 30min

 

Blev VÄLDIGT god, blev middag idag och lunsj imorgon, längtar redan massa till lunsjen.

Har blivit totalt förälskad i gratenger, gott, enkelt och sunt.

Imorgon blir det nog kyckling färs grateng.

Totalt för hela gratengen: 670kcal och 116gram proteiner

Kommentera

Publiceras ej