Mera mat och arm träning

0kommentarer

Torsk med morotsbiffar och rosen kål:

När jag va liten gjorde alltid min mamma morotsbiffar till mig. Det va min absoluta favoriträtt!!

Detta är min variant utav morotsbiffar:

3 små morötter

1ägg

Kryddor efter smak

 

Blanda allt och forma biffar med händerna, jag har mina i ugnen för att de skall hålla ihop. Men har du i lite mjöl i blandningen och doppar dom i skorp mjöl så kan dom gott stekas i pannan.

VÄLDIGT gott!!

Mini omeletter:

1 lök

1 tomat

100g kyckling skinka

6 st ägg vitor

1dl mjölk

Hacka, blanda, ha i muffinsformar och in i ugnen på 200grader i ca 30min

Fick 5st fina mini omeletter, perfekt mellanmål.

Per omelett:  55kcal och 10gram protein

Dagens träning:

Skuldrer och armar

Omvenda flyes i maskin 3x10

Face pull i kabel 3x10

Sidehev 3x10

Militär press 3x10

Trekk till hakan 3x10

Hammer curl 3x10

Biceps curl med z-stång 3x10

Dips 3xmax

Push down i kabel 3x10

Smal benk 3x15

 

Oj, listan blev lång. Men körde många super set så vart faktiskt färdig med styrkan på 45min, avslutade ökten med 15min intervaller på löpbandet.

Trots dom effektiva minutrerna så fick jag tid till 3 bilder :)

Kommentera

Publiceras ej