Torsk Torsdag

0kommentarer

Dagens middag:

Torsk med blomkålmos och delikatess paprika

200g kokt torsk

En halv paprika

Blomkålsmos:

1 blomkål

1 lök

Koka blomkålen tills den blir mjuk

Stek löken

Blanda med kryddor efter smak

 

Moset räcker till 2 portioner, så blir alltså samma lunch imorgon, längtar!!  

 
 

När jag ändå höll på med paprika så gjorde jag en ugnbakad paprika fylld med kyckling köttfärs

100g färs

2st ägg vitor

1 paprika

 

Skär av toppen på paprikan så att du kan fylla den, först delade jag en paprika på mitten för att fylla 2 halvor tänka jag. Detta var ingen bra ide då det blev allt för lite plats att lägga färsen i (så den paprikan blev till dagens middag istället).

Stek färsen med valfria kryddor, jag använde en tikka masala krydda som jag hade hemma så blev lite indisk tuch på det hela. Blanda sen färsen med äggvitorna och fyll paprikan.

In i ugnen på 200grader i ca 30min.

 

Dagens träning:

 

Blev en sen träning idag, hade egentligen planer om att ha träningsfri men så hittade jag en underbar BLÅ t-shirt på salg som jag vart tvungen att köpa. Och vad händer när man har nya träningskläder? Jo, motivationen blir på topp!! Så blev ett tungt ben pass

 

Leg ekstension

Leg curl

Bulgarskt utfall

Knäböj i smith med ben långt fram

Knäböj i smith med bred fot ställning

Tåhev i benpress maskin

Ben press

Sittande tåhev

 

 

Planen var att springa intervaller efter med kunde knappt gå i trappen efter så hoppade över det och gick hem till soffan och MAT!

Efter middagen blev det den obligatoriska kvälls desserten: protein fluff med lite sukrin goold. Kan ju inte motstå kvälls dessert med en kopp te. Kanske tur att mitt protein pulver snart är slut. Jag har fått lära mig att man skall välja proteinpulver efter smak, och jag har funnit min favorit!! Vågar inte chansa och köpa någon annan. Dessvärre får jag inte köpt detta i Norge så får vänta tills jag tar en Göteborgs semester i Maj. Men för alla Svenskar så löp och köp detta hos MM Sports.

Kommentera

Publiceras ej