Gratenger x2

0kommentarer

Fisk grateng 1:

500g torsk

100g baby spenat

Champinjoner

Tomatsås

6st äggvitor

Kryddor efter smak

 

Lägg först torsk i formen, täck med spenat och champinjoner.

Blanda tomatsås och ägg, täck fisk och spenat med såsen och in i ugnen i ca 30min.

 

Fisk grateng 2: 

500g torsk

1st stor blomkål

1 lök

6st ägg vitor

Kryddor efter smak 

 

Koka blomkålen tills den är mjuk, blanda med ägg, lök och mixa sammen, jag tog elvisp.

Lägg torsken i en form och täck med blomkålsmoset.

I ugnen ca 30min.

 
 
 

Dagens middag:

Tonfisk

Vit kål

Ägg vitor

Diet nudlar

 

Stek strimlad vit kål med tonfisk, blanda i ägg vitorna.

Serverde med en STOR portion diet nudlar.

 

Ser och låter kanske inte så gott men smakade ljuvligt, längtar dock massa efter att få smaka gratängerna imorgon.

 

Annars så har jag haft min första träningsfria dag idag på över 1 vecka, tror att det var väldigt fint för min kropp.

 
 
Ny favorit i te hyllan, Yogi te med kanel + extra kanel så är jag i himelen!! Mmm <3

Kommentera

Publiceras ej