4 veckor kvar

0kommentarer

4 veckor kvar

 

Idag är det 4 veckor kvar, om 4 veckor kan jag kryssa av min första tävling i Bikini fitness. Varje dag tycker jag att det händer förändringar utav min kropp, vissa dagar bra och vissa dagar dåliga förändringar. Men jag inser sakta men säkert att formen går åt rätt håll, 12% i kropps fett och vikten på 54.5kg, skall ner 2% och ca 2-3kg till innan jag är redo för scen, inga problem!

 

 

MEN, formen går riktig väg men insåg tidigare i veckan att det räcker ju inte, det är ju hundra saker till som skall vara på plats. Posering! Inte bara att stå där ju, detta är inte helt min grej känner jag. Det hela går ju ut på att du skall vara feminin, självsäker, utstrålning, lite ”Barbie”. Känner inte helt att detta är mig idag och ju längre in på dieten jag kommer desto mindre känner jag mig. Man är inte så stark och tuff på diet direkt.. Men som sagt övning ger färdighet. Övar VAR dag, tog till mig tipset om att 5min på morgonen och 5min på kvällen kan göra STOR skillnad.

 

Idag var det 60min på morgonen och 45min på kvällen. Håller jag detta tempot så borde jag vara i mål 6/4.

 

I torsdag på team mötet började också ett lite frö växa om att jag borde ju testa Oslo GP också, när jag ändå håller på lixom.  Men som sagt, en tävling åt gången, påmeldings fristen för Oslo GP är den 1/4 (min födelsedag!!!!), så väntar nog in i sista sekund med det beslutet.

 

Men för Fredrikstad är jag påmeld, nu är det på riktigt! Hotel är bokat, skor och bikini beställt.

Kvar att ordna:

Spraying

Smycken

Hår

Naglar, fransar

Smink

 
 
Så över till maten, det går fortfarande massa tid till mat planering, mat lagning, diskning och handling. Fantasin finns där men när jag väl skall ställa mig och laga maten så finns inte energin där. Så lätt att laga den maten jag vet att min kropp gillar, som är enkel, går snabbt och billig. För min största utgift är mat! Från och med igår så sparar jag alla kvitton så skall bli spännande att räkna på detta när jag är färdig. Ja, jag är fröken kontroll, haha! Planera och kontrolera är mina favorit sysselsättningar.

 

Standar inköp är:

Torsk

Vitkål

Ägg

Lök

Tomat

Sallad

Tonfisk

Spenat

Mini/skummet mjölk

Kanel

Fun light

Havre gryn

 

Igår var det extra pris på ägg och kyckling färs som gick ut på dato, så då slog jag till! Tänk vad lite man kan glädjas åt, detta gjorde min dag. Så idag har det lagats mat, massa, massa mat: ”Taco gratäng”, Kyckling färs sås med Diet nudlar och såklart fiskgratäng.

Från och med måndag

11/3 skall bara havregryn, torsk, ägg och grönsaker vara med på min diet

18/3 skall all mjölk till kaffe, te och gröt tas bort

25/3 skall tuggummi, sockerfria pastiller och all sötning så som sukrin och fun light bort.

1/4(min födelsedag!!!) så skall jag dricka min sista pepsi max!  

Middag idag var kanel med tonfisk pasta och vitkålssallad, alltså inte tonfiskpasta, vitkålssallad med kanel. Tappade det ju helt idag med kanelen, men det är ju sååå gott!!!

Dagens middag:

Diet nudlar men tonfisk röra på tonfisk, mager kesella och kanel blandat sammen.

Sallad: Vikål, tomat, gul lök blandat sammen med kanel.

SÅ gott med kanel i maten, hade kanel i taco gratängen och färs såsen också förresten.

 
 
 
Dagens höjdpunkt, mys med Titus i soffan och melodifestivalen. Hanns mamma är ute och dricker vin så vi barn får vara hemma och dricka te och se på TV, väldigt nöjda med det båda
två!   

Kommentera

Publiceras ej