The final countdown

0kommentarer

Detta är bilder på min mage med ca 1 veckas mellanrum, sjukt måste jag bara få skriva. Det händer så mycket nu med min kropp. Varje dag upptäcker jag något nytt, super kul och motiverande.

 

Får så många frågor om hur jag gör, vad jag äter, hur jag tränar osv. Får också många frågor om vad jag INTE äter. Jag äter inte godis, kake, glass inget med socker i stort sett. Äter heller ingen mat som jag inte får ut något av, t.ex vitt bröd, vit pasta, juice. Men annars så prövar jag att få i mig varierad kost och BRA mat. Sen har jag stål kontroll på hur mycket jag får i mig och när jag äter det, t.ex kolhydrater efter träning, mer fett på de dagar jag ej tränar men det är en annan sak. Rekommenderar ingen att utesluta någon matvara så som kolhydrater eller fett som många gör. Vi behöver det, speciellt om vi tränar och de flesta hoppas jag är eniga med mig när jag säger att en kropp med lite muskler är finare än bara skinn och ben. Så träna styrka men glöm för guds skull inte att äta mat.

Jag kan inte beskriva hur mycket jag längtar efter att får ligga på ett överskott i kalorier igen och bli starkare. Har stannat upp helt i styrketräningen och tränar med de samma vikterna som jag gjort i flera veckor. Alla andra runtomkring mig blir bara starkare och starkare och jag blir bara svagare och svagare. Förutom i Chins, nu klarar jag 3! Men det är kanske för att jag väger 7kg mindre och inte för att jag blivit starkare?!

 

Så ät mat!!

Även om vikten inte har så stor betydelse så måste jag erkänna att det var väldigt motiverande att ställa sig på vågen idag, 53,9 kg!! 1,4kg kvar till ”mål vikten”

 

Annars så har jag njutit det underbara sol vinter vädret med världens bästa kille, 2h ute i solen var kallt men underbart! Cardio för hela veckan detta tror jag!!!

 

Djurvän och djurnörd  som jag är så måste jag bara dela detta, på tiden säger jag bara!!

 

Hoppas att ni får en underbar start på veckan!!!

Kommentera

Publiceras ej