Underbar vår dag!!!!

0kommentarer

Vaknade kl 07.00 idag av att klockan ringde, gå upp 07 på en lördag för att jobba kunde vart värre än vad det var idag, solen var uppe tidigt och våren är på väg!!! Fick gått mig en tur med fina Nike och lilla Tussen efter jobb. Så fick njuta denna underbara vår dag jag också.

Mat planering har blivit en rutin och det tar inte längre så mycket tid som det gjorde i början av dieten, handlar ca varannan dag och då ser det som regel ut så här:

:

Äter ca 500g torsk, 6st ägg vitor, diverse grönsaker, 40g havregryn, 2dl lätt mjölk till de x antal koppar kaffe jag dricker (skall sluta med mjölken fån nästa vecka tror jag), 1/2 box mager keso eller mager kesella. Variationen ligger mest i grönsakerna och kryddorna annars så är det ganska enformigt i min meny. Tråkigt? Nja, lite kanske men det är i alla fall såå mycket enklare att följa en diet om du håller dig till ett x antal rätter. Lagar ju många portioner när jag lagar mat också.

 

Fick så otroligt mycket fina kommentarer och komplimanger igår efter att jag la ut bilder från poseringen och dags formen. Kan inte beskriva hur glad jag blir för detta. Ger mig massa, massa motivation och energi att orka. Det skall inte mycket till för att man känner sig ensam och vilsen i denna stora världen, speciellt på diet. Så stort TACK!!!! Gick från 50 besökare till nästan 500 på bara några minuter och måste erkänna att även om jag blir jätte glad så får jag också världens prestations ångest, men det får jag för allt. Vad skall jag skriva om tänker jag, gör ju inte så mycket mer än att tränar, äter, sover och jobbar. Det är ju egentligen super tråkig..  

 

Bjuder på några fler bilder från idag, lovat mig själv att öva minimum 10min var dag. Idag började det sitta, faktiskt lite kul att hoppa runt i höga klackar och "sommar plågor" musik i öronen. Längtar så efter att mina skor och bikini kommer, då blir det lite mer ”på riktigt” och roligare att öva tror jag.

 

 

 
 
;-)

Blev så klart träning idag också, först rygg efter jobb och mage efter att jag var färdig med poseringen. Har börjat dela styrkan på 2 økter vissa dagar, funkar riktigt fint för mig. Får ut mer av var økt då jag vet att den inte är så lång. Men detta gör jag bara vissa dagar. I början var det inget jag planerade utan det bara blev så för att tiden inte gick ihop men det visade sig vara toppen så har börjat planera det ibland.

 

 

 Avslutade denna underbara dag med Cirque Du Soleil!! För en fantastisk föreställning, FANTASTISK!!!

Hoppas att denna nya energi håller i sig några dagar till för jag älskar
det!!! Nu blir det en kopp te med lite kanel och mjölk för det är natt
.

Kommentera

Publiceras ej