Massa mat

0kommentarer

Melodifestivalen och tacos, finns det något bättre en lördags kväll?

Min diet består utav, torsk, torsk och åter torsk. Så då får vi göra taco på torsk. Byter ut köttfärsen mot torsk helt enkelt.

Blir kanske mer en taco sallad då jag inte har något bröd, men detta ingick i salladen:

Torsk- stekt i taco krydda

Kesella

Taco sås HOT

Sallad

Lök

Tomat

Testade miracle noodles för första gången idag, precis som vanliga nudlar menar jag. I alla fall om du har dom till en sås eller gryta. Jag hade mina till kyckling färs sås.

Dessa nudlar innehåller 0 kalorier, NOLL! Gluten fria är dom också.

Sås:

Kyckling färs

Lök

Champinjoner

Tomats sås

Vatten (för mer sås ;)

Fisk gratäng har som sagt blivit en STOR favorit!! Kan inte få nog utav denna underbara rätt, minst 1 portion om dagen.

Samma sak gäller pannkakorna, underbara!! Riktig helg mys med dessa på bordet. Hade en ”kanel dipp” som jag bredde på: Kesella, kanel och sukrin goold. Dippen är minst lika god att bara äta med sked.

 

Världens bästa pannkakor:
20gram havregryn
20gram protein pulver
3st ägg vitor
2dl vatten
1msk fiberhusk
Blanda allt och låt det svälla i ca 1h
Dessa pannkakor har nästan inget fett och massa proteiner

Idag testade jag att laga en ny rätt, fiskekaker. I Norge äter man fiskekaker dagligen, nestan i alla fall ;) Dom innehåller som regel 50% fisk, så varför inte göra egna på 100% fisk (nästan).

 

TORSK fiskekaker, 5 st:

400g torsk

1 lök

1 ägg

Senap

Kryddor

 

Koka torsken, stek löken, blanda med ägg, senap, kryddor och i med stav mixer (jag hade elvisp, äger ingen stav mixer :( )

Stek på svag värme eller ha i ugnen i ca 20min.

 

Inte smakat men dom ser ju himmelska ut, blir lunch imorgon

 
Dessa underbara nudlar får du köpt på gymgrossisten eller iherb

Kommentera

Publiceras ej